Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Algemeen

Tarieven

  • Wat kost de ConferenceCard?
    Voor de individuele ConferenceCard (individuele ConferenceCard aanvragen) is het maandelijkse abonnement € 15,00. U vergadert telefonisch voor € 0,15 per deelnemer per minuut, voor rekening van de voorzitter. Inbegrepen is onbeperkt gebruik van webconferencing van KPN en internationale inbelnummers in West-Europa en USA (Global Access). Elke deelnemer betaalt voor het gebruik van de eigen (mobiele) telefoon. Er zijn geen andere kosten. Voor afname van meerdere kaarten (volumecontract) gelden andere tarieven.
  • Hoe betaal ik voor het gebruik van de ConferenceCard?
    Eens per twee maanden (of naar keuze maandelijks) worden de kosten via een aparte nota in rekening gebracht. Deelnemers betalen alleen het gebruik van de eigen telefoon.
  • Betaal ik de kosten voor alle deelnemers?
    Ja, de voorzitter betaalt de kosten voor de deelnemers. Deelnemers betalen alleen het gebruik van de eigen telefoon.

Gebruik

  • Hoe kan ik een telefonische vergadering organiseren?
    Spreek een datum en tijd af en communiceer het inbelnummer en de toegangscodes naar de deelnemers.
  • Hoe kan ik veilig telefonisch vergaderen?
    Uitsluitend personen die de afgesproken code intoetsen worden toegelaten in uw vergadering. KPN adviseert u om *4 in te toetsen wanneer alle deelnemers aanwezig zijn. Met *4 blokkeert u de vergadering voor nieuwe deelnemers. U kunt horen hoeveel deelnemers er zijn met 1#.

    De voorzitter kan extra vertrouwelijke vergaderingen beveiligen met een extra toegangscode. De voorzitter kan zelf een toegangscode bedenken (tussen de 1 en 10 cijfers) en communiceert deze vooraf naar de deelnemers samen met de regulier deelnemers toegangscode. Bij de start van de vergadering toetst de voorzitter 4# om de extra toegangscode in te stellen. Deelnemers moeten eerst de reguliere toegangscode intoetsen en daarna de extra toegangscode om in de vergadering te komen. De extra toegangscode wordt per vergadering ingesteld.
  • Kan ik tijdens een telefonische vergadering (visueel) presenteren?
    Ja, webconferencing maakt het mogelijk op afstand real-time presentaties of applicaties te tonen via een beveiligde internetverbinding. Op de individuele ConferenceCard is webconferencing standaard beschikbaar (individuele ConferenceCard aanvragen).
  • Kan ik met de ConferenceCard ook met grote groepen vergaderen?
    De ConferenceCard is in te zetten voor vergaderingen tot maximaal 40 personen. Echter, de praktijk heeft uitgewezen dat vergaderen met meer dan 15 personen ten koste gaat van de vergaderkwaliteit. Een Event Call is een Conferencing dienst die op maat is gemaakt om een grote groep mensen tegelijkertijd te bereiken.

Internationaal

  • Is deelname vanuit het buitenland mogelijk met de ConferenceCard?
    Ja, alle deelnemers kunnen gebruik maken van een telefoonnummer in het land waar ze verblijven en voorkomen zo onnodige internationale gesprekskosten. Na inbellen werkt alles hetzelfde als bij inbellen vanuit Nederland: de gebruiker hoeft alleen de toegangscode in te toetsen. U kunt kiezen tussen een standaard set landen (Global Access) of een uitgebreide wereldwijde set (Global Access Extra).
  • Zijn er lokale inbelnummers beschikbaar in het buitenland?
    De beschikbare landen zijn afhankelijk van de gekozen contractvorm. Met Global Access heeft u keuze uit inbelnummers vanuit ongeveer 12 landen. Heeft u een Global Access Extra, dan heeft u keuze uit meer dan 60 landen. Uiteraard is het altijd mogelijk om het Nederlandse toegangsnummer te bellen.
Staat uw vraag er niet bij of wilt u 1 maand gratis proberen? Bel de klantenservice op 0800 0156 (vanuit het buitenland +31 88 11 88 770) of mail naar conferencing@kpn.com.

Openingstijden klantenservice

Operatorassistentie en klantenservice is beschikbaar op maandag tot en met vrijdag van 07.00 tot 18.00 uur.
Internationaal Inbellen – Overzicht
U gebruikt Global Access als u in het buitenland een vergadering wilt starten, of als u internationale deelnemers bij de vergadering wilt uitnodigen. De lokale inbelnummers wijzigen regelmatig.

Deelnemers die inbellen, gebruiken het bij dat land behorende inbelnummer om deel te nemen aan een vergadering. Verder werkt alles hetzelfde als bij inbellen vanuit Nederland: de gebruiker hoeft alleen diens toegangscode in te toetsen.
 
Land
Global Access
Global Access Extra
Argentinië
Australië
Bahrein
België
Brazilië
Bulgarije
Canada
Chili
China
Colombia
Cyprus
Denemarken
Dominicaanse Republiek
Duitsland
El Salvador
Estland
Filippijnen
Finland
Frankrijk
Georgië
Griekenland
Groot Brittanië
Hong Kong
Hongarije
Ierland
IJsland
India
Indonesië
Israël
Italië
Japan
Kroatië
Letland
Litouwen
Luxemburg
Maleisië
Malta
Mexico
Nederland
Nieuw Zeeland
Noorwegen
Oekraïne
Oostenrijk
Pakistan
Panama
Peru
Polen
Portugal
Roemenië
Rusland
Saoedi-Arabië
Singapore
Slovenië
Slowakije
Spanje
Sri Lanka
Taiwan
Thailand
Tsjechië
Turkije
Verenigde Arabische Emiraten
Verenigde Staten
Zuid Afrika
Zuid Korea
Zweden
Zwitserland
 
Een 0800-nummer is in veel gevallen gratis, sommige telecom providers rekenen echter een toeslag voor bepaalde landen en afhankelijk van de wijze van bellen (mobiel). KPN Event & Conferencing heeft geen invloed op het beschikbaarheids- en prijsbeleid van andere providers.

Deze pagina wordt bijgewerkt zodra er wijzigingen zijn in de landen.

Andere diensten van KPN Conferencing

Woman making a call

Benieuwd naar wat telefonisch vergaderen nog meer voor u kan betekenen? Bekijk hier onze andere mogelijkheden.

KPN Call Me Back

Hulp nodig?

Start een chat +